سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

چرا باید سوله بسازیم

چرا باید سوله بسازیم ؟ شاید بهتر است سوال چرا باید سوله بسازیم را به این شکل بپرسیم : چرا باید سازه خود را با سوله بسازیم ؟ سوله ساختمان فولادی پیش ساخته ای است که در سراسر جهان بیشترین کاربرد را داشته و در بیش از 70 درصد انبارها ، ورزشگاه ها ، صنایع […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0 نظر

چرا باید سوله بسازیم ؟

شاید بهتر است سوال چرا باید سوله بسازیم را به این شکل بپرسیم : چرا باید سازه خود را با سوله بسازیم ؟

سوله ساختمان فولادی پیش ساخته ای است که در سراسر جهان بیشترین کاربرد را داشته و در بیش از 70 درصد انبارها ، ورزشگاه ها ، صنایع ، سالن های تولید دام و طیور و… کاربرد دارد و براساس ابعاد دهانه ، ارتفاع ، طول و میزان تحمل بار برف و باد منطقه در زمان طراحی به اشکال گوناگونی تغییر می یابد و نهایتا یک سازه ایمن و کاربردی را به ارمغان می آورد .

تماس با ما : 09140070767

معمولا جهت ساخت سوله صنعتی و سالن های صنعتی از قطعاتی با ابعاد متغیر استفاده می شود که وزن و ابعاد این قطعات با توجه به نوع کاربری هر واحد صنعتی تغییر می یابد که مهمترین عوامل مؤثر در وزن سالنهای صنعتی عبارتند از: موقعیت مکان مورد نظر جهت سوله سازی از نظر سرعت وزش باد و نیز بیشترین میزان بارش برف ، ارتفاع ستونها ، دهانه سالن . شما توسط سوله می توانید واحد صنعتی خود را با انعطاف بیشتری اجرا نمائید . تغییر در اندازه ستون ها و ارتفاع سازه و همچنی امکان تردد راحت تر به دلیل کاهش تعداد ستون ها از حداقل مزیت هایی است که هنگام ساخت سازه شما توسط سوله وجود خواهد داشت .

برای ساخت سوله در اولین مرحله باید ابعاد مورد نظر را محاسبه نمایید . تا وقتی که شما ابعاد عرض و طول و ارتفاع را نداشته باشید واقعا نمی توانید بهترین تصمیم را برای نوع و روش ساخت سوله خود بگیرید، زیرا سوله سازی انواع مختلفی نظیر سوله سبک و سوله سنگین و … دارد و حتی جنس و نوع مصالح نیز ، که در این نوع سوله ها استفاده می شود ، با هم متفاوت است . به همین دلیل قبل از هرچیزی دانستن ابعاد سازه بسیار مهم است به این دلیل که شاید ساختن سازه ای با ابعاد مد نظر شما توسط سوله یا ممکن نباشد و با اگر هم ساخته شد مقرون به صرفه نباشد و کاربری مورد انتظار را برآورده نکند .

شرایط ساخت سوله 

لازم به ذکر است که قیمت پایانی سوله با نوع آن رابطه مستقیمی دارد و هر چه سوله سنگین تر و تعداد ستون ها بیشتر باشد به مراتب هزینه آن نیز بیشتر می شود . البته همانطور که گفته شد استفاده از سوله سبک یا سنگین تماما بستگی به شرایط پروژه دارد و پس از بررسی فاکتور های لازم تصمیم بر انتخاب نوع سوله گرفته می شود .

در شرایطی که سازه شما نیارمند رعایت فاکتور های بهداشتی همچون سازه های گاوداری مرغداری و .. است ، می توانید با هزینه بسیار متناسب و همچنین رعایت تمامی فاکتور های بهداشتی ، سازه خود را با سوله به مرحله اجرا برسانید . ساخت سوله های دامداری می تواند توسط سوله های تیرورقی و یا سبک انجام پذیرد که بستگی به متراژ و ابعاد سازه دارد . رعایت تمامی اصول بهداشتی در خود سازه ، امکانت تهویه و نظافت راحت از جمله دلایلی است که شما هنگام پرسیدن سوال چرا باید سوله بسازیم در جوابش دریافت خواهید کرد .

برای ساخت انواع سردخانه های زیر صفر و بالای صفر ، استفاده از سوله با عایق مناسب برای شما بسیار باصرفه و بهداشتی و اقتصادی است . ساخت انواع سردخانه ها به راحتی توسط سازه های سبک وسنگین با عایق های بهداشتی صورت می گیرد . تقریبا اکثر سازه هایی که نیاز به کاربری صنعتی یا تجاری دارند می تواند به راحتی توسط سوله با هزینه بسیار کمتر تولید شوند .

برای ساخت سوله بهتر است شرایط زیر را در نظر داشته باشید

ابعاد دهانه سوله:

دهانه سوله به عرض سوله و یا به طور واضح تر، به سمت ورودی سوله گفته می شود.

ابعاد سوله:

طول سوله در ساخت سوله ، به اصطلاح به عمق سوله گفته می شود .

ارتفاع سوله:

ارتفاع سوله از دوبخش ارتفاع کناره و ارتفاع تاج به دست می آید که ارتفاع کناره به ارتفاع مفید سوله میگویند و به بلندترین ارتفاع سقف از سطح زمین ارتفاع تاج می گویند.

فنداسیون سوله :

هر سوله باید با یک فوندانسیون محکم شروع شود . فوندانسیون نه تنها در یکپارچگی ساختاری کلی ساختمان دخیل است بلکه همچنین حفاظت در برابر آسیب سیل یا بلایای دیگر را فراهم می سازد. این خصوصاً وقتی مهم است که فنداسیون فلزی باشد.

نکات مهم برای طراحی سوله

1. فونداسیون سوله ها از نوع پی منفرد باشد تا به وسیله ی شناژ به هم متصل شود .
2. در برخی موارد از ستون بتنی برای جلوگیری از پوسیدگی ستون استفاده شود .
3. اجرای ضد زنگ .
4. پوشش سقف از ورق کرکره ای گالوانیزه با آستری از پشم شیشه تشکیل شده باشد .
5. مفصلی بودن اتصالات صفحه ستون .

چرا باید سوله بسازیم ؟ امروزه سوله ها کاربردهای مختلفی دارند که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :

سوله های کشاورزی

سالن اجتماعات

سوله مرغداری

سالن همایش و کنفرانس

سوله صنعتی

سوله ورزشی

سوله تجاری

نمایشگاه

اماکن مذهبی

اماکن تفریحی و …

همانطور که گفته اگر از خود بپرسید چرا باید سوله بسازیم در جواب : هزینه کمتر ، استحکام ، تردد راحت تر ، وزن کلی سبک تر سازه ، اجرای سریع تر ، امکان جابجایی و طراحی زیباتر تنها دلایلی چند از مزیت های ساحت سازه به کمک سوله هستند .

شرکت سوله سازی آذین صدرا یکی از بزرگترین و با تجربه ترین شرکت های سوله سازی در داخل و همچنین خارج از کشور آماده همکاری با تمامی نهاد ها و کارفرمایان عزیز جهت ساخت و اجرای انواع سازه های سبک ، نگین و مدرن می باشد . همین امروز می توانید با ما تماس گرفته و با کارشناسان مشاره نمائید .با تشکر شرکت سوله ساز صدرا

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم