سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

ساخت سوله سردخانه

ساخت سوله سردخانه موصع امروز مقاله ما ساخت سوله سردخانه است . سرکت سوله سبک آذین صدرا طبق معمول و با توجه به دایره گسترده خدمات خود ، ساخت سوله سردخانه را هم در دستور کار خود دارد و چندین پروژه بزرگ را در زمینه سوله سردخانه به مرحله اجرا رسانده است که از قسمت […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
4 نظر

ساخت سوله سردخانه

موصع امروز مقاله ما ساخت سوله سردخانه است . سرکت سوله سبک آذین صدرا طبق معمول و با توجه به دایره گسترده خدمات خود ، ساخت سوله سردخانه را هم در دستور کار خود دارد و چندین پروژه بزرگ را در زمینه سوله سردخانه به مرحله اجرا رسانده است که از قسمت پروژه ها قابل مشاهده است .

سردخانه یکی از فضاهایی هست که از زمان قدیم وجود داشته و حلال بسیاری از مشکلات مردم بود . چه زیاد بودند سردخانه هایی که در زیر زمین برای استفاده عموم ساخته شده بودند و وسعت بسیار بزرگی داشتند و یا سردخانه هایی که داخل منازل ساخته می شدند .

درکل سردخانه از گذشته نقش بسیار مهمی در زمینه حفظ و نگهداری مواد غذایی و محصولاتی صارداتی یا وارداتی داشته است .

ساخت سوله سردخانه امروزه بسیار کاربرد دارد و شرکت های بزرگ و کوچک جهت بهره وری هرچه بیشتر و همچنین رعایت هرچه بیشتر بهداشت اقدام به ساخت سوله سردخانه می کنند .

اگر مقالات قبلی ما را به دقت مطالعه کرده باشید گفته بودیم که برای برخی سوله ها نیاز است تا موضوع بهداشت به شدت رعایت شود . مثلا برای سوله مرغداری چون احتمال توسعه انواع بیماری ها در محیط مرغداری وجود دارد گفتیم که نمی توان از سوله های UBM استفاده کرد .

در مورد ساخت سوله سردخانه هم به همین ترتیب است و نکات خاصی را باید رعایت کرد .

تصاویر زیر نمونه ای از ساخت سوله سردخانه توسط شرکت سوله آذین صدرا می باشد :

ساخت سوله سردخانه مدرن توسط سوله آذین صدرا

ساخت سوله سردخانه

ساخت سوله سردخانه با رعایت تمامی نکات فنی

ساخت سوله سردخانه سوله صدرا

نکات مهم در ساخت سوله سردخانه

قبل از هرچیز همانطور که گفتیم رعایت بهداشت مهم ترین نکته در ساخت سوله سردخانه است به این دلیل که 95 درصد کالاهایی که داخل سوله سردخانه نگهداری می شوند مواد غذایی هستند و مسلما میدانید که رعایت بهداشت چقدر اهمیت پیدا می کند .

نکته دوم بهینه سازی سوله سرد خانه از لحاظ مصرف انرژی می باشد . چگونه می توان سازه سردخانه را به شکلی ساخت که مصرف انرژی را با آن مدیریت کرد ؟

سوله سردخانه در داخل خود یک کندانسور دارد که وظیفه آن باز پس گیری گرمای سردخانه و خنک نگه داشتن آن است . اگر این کندانسور در سمت شمالی سوله قرار بگیرد تا در معرض گرمای آفتاب قرار نگیرد عملکرد بهتری  خواهد داشت .

نکته مهم بعدی داشتن قسمت برق جایگزین می باشد . درواقع باید در قسمتی از سازه ژنراتور هایی تعبیه گردد که در زمان قطع برق همواره سردخانه را در حال کار نگه دارند . هرگونه وقفه در کار سردخانه مسلما می تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد .

ساخت سوله صنعتی

ساختمان سازه سردخانه باید در زمینی احداث شود که بتواند سنگینی بالای سردخانه را تحمل کند و به شکل اساسی فنداسیون سازی گردد تا استحکام لازم را داشته باشد .

همچنین سردخانه نباید در معرض تابش مستقیم نور باشد و روشنایی داخل سردخانه توسط  لامپ‌های فلورسنت یا کم مصرف تامین شود .( همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید! )

داخل سردخانه حتما باید به گونه ای ساخته شود که بتوان آنرا شستشو داد و نطافت نمود .

البته نکات جانبی دیگری هم هستند که خارج از بحث ساخت خود سوله سردخانه هستند و مربوط به عدم نگهداری محصولات فاسد و تاریخ گذشته در سردخانه ، گزارش گیری ، تنظیم دمای مناسب و … هستند که پس از ساخت سازه بر عهده مسئولین سردخانه است .

انواع روش های ساخت سوله سردخانه

برای ساخت سوله سردخانه می توان از سازه های محتلفی استفاده کرد تا محیط سردخانه را با آن پیاده نمود .

در حالت کلی دو روشی که بدون ایجاد مشکل بهداشتی می توان از آنها برای ساخت سازه سردخانه استفاده کرد دو روش سوله تیرورقی و سوله خرپایی هست .

تفاوت در ساخت این دو سازه بستگی به متراژ و ابعاد سوله سردخانه دارد .

درصورتی که می خواهید سردخانه شما بدون ستون میانی ایجاد شود ممکن است بدانید که باید از روش سوله سبک خرپایی استفاده کنید . چرا که برای متراژهای بزرگ بدون ستون میانی قابلیت اجرا دارد .

جهت مطالعه ویژگی های کامل این نوع سوله می توایند از قسمت سوله خرپایی استفاده کنید .

سردخانه ها معمولا بدون ستون میانی ساخته می شوند اما در صورتی که بتوانیم به وسیله ستون اجرا کنیم و متراژ کوچکتری را هم مدنظر داشته باشیم می توان از سوله تیرورقی هم استفاده کرد .

اما همانظور که بالاتر گفتیم شاید بخواهید بخاطر کاهش هزینه ها برای ساخت سوله سردخانه از سوله یو بی ام استفاده کنید که در اینصورت هرگز سردخانه شما قابل استفاده نیست و اصلا از لخاط بهداشتی تایید نشده و به مرحله بهره برداری نخواهد رسید .

در حالت کلی بهترین روش برای ساخت سوله سردخانه روش سوله خرپایی می باشد و چراکه هم روش مدرن و بروز ساخت وساز است و هم به دلیل داشتن ویژگی های خاصی مثل هزینه پایین ، ساخت سریع ، عدم محدودیت و…. بهترین گزینه سردخانه می باشد .

قیمت ساخت سوله سردخانه

در حالت کلی اگر بخواهیم در رابطه با قیمت مقایسه داشته باشیم می توان گفت قیمت بازهم بستگی به نحوه ساخت سازه دارد .

در صورتی که سازه به روش تیرورقی ساخته می شود مسلما هزینه ها زیاد تر هستند و در صورتی که عرض دهانه ما بالاتر باشد مستقیما بر روی هزینه ساخت اسکلت تاثیر داشته و باعث افرایش آن خواهد شد اما متقابلا هزینه های دیوار و فنداسیون کمتر می شود .

برای اطلاع از قیمت دقیق سوله سردخانه لطفا تماس بگیرید تا قیمت تمام شده سازه شما را محاسبه و خدمتتان عرض کنیم .

09140070767 مسلمی


جهت ساخت انواع سازه های مدرن و سبک ، می توانید با شرکت سوله آذین صدرا تماس بگیرید . ساخت انواع سازه های فلزی سبک ، فوق سبک و مدرن تخصص شرکت سوله سازی صدرا می باشد .

09140070767 مهندس مسلمی

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
مشروطی
۲۵ آذر ۱۳۹۸ مشروطیپاسخ

هزینه ساخت سوله 500 متری سردخانه چقدر میشه حدودا؟

آذین صدرا
۲۷ آذر ۱۳۹۸ آذین صدراپاسخ

با سلام خدمت شما کاربر محترم . بستگی به نوع سوله و محل ساخت شما داره . در این مورد می تونید تماس بگیرید تا با بررسی دقیق قیمت مناسب خدمتتون اعلام بشه . با تشکر

افتخاری
۰۶ آذر ۱۳۹۸ افتخاریپاسخ

سردخانه رو حتما باید با سوله بسازیم ؟منظورم یعنی برا اینکه بنده میخوام یک سردخانه گوشتی احداث کنم باید پس بایک سوله ساز قرارداد ببندم برا ساخت سردخونم؟

آذین صدرا
۰۷ آذر ۱۳۹۸ آذین صدراپاسخ

برای ساخت سردخانه می تونید از هر نوع ساخت و سازی استفاده کنید . اما اگر قصد داریم سازه مدرن ، سبک و با هزینه مناسب داشته باشین و همچنین سردخانه شما با تمام استاندارد ها و با عمر بالا ساخته بشه اگر از سوله کمک بگیرید بسیار سودمند هست براتون . در حال حاضر اکثر سردخانه ها با سوله ساخته میشن و داخل همین مقاله اگر به شکل کامل مطالعه کنید تمام مزایایی که موقع ساخت باسوله برای سازنده داره رو شرح دادیم . با تشکر

09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم