سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

کاربرد سوله سبک

کاربرد سوله سبک سوله های سبک سوله هایی هستند که سقف آن ها به صورت شیب دار است.که از جمله کاربرد سوله سبک ساخت اسکلت برای بناهای بزرگ است. در جاهایی که نیاز به دهانه بزرگ داریم مثل انبار های بزرگ ، کارخانه ها ، سالن های مرغداری ، آشیانه هواپیما و … از روش […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0 نظر

کاربرد سوله سبک

سوله های سبک سوله هایی هستند که سقف آن ها به صورت شیب دار است.که از جمله کاربرد سوله سبک ساخت اسکلت برای بناهای بزرگ است.

در جاهایی که نیاز به دهانه بزرگ داریم مثل انبار های بزرگ ، کارخانه ها ، سالن های مرغداری ، آشیانه هواپیما و … از روش ساخت با سوله استفاده می شود و اگر دقتکرده باشید حتما سقف اینگونه مکان هارا مشاهده کرده اید.یا سالن های نمایشگاه های بین المللی که هم دهانه بزرگ دارند و هم سقف آن ها بسیار بلند است هم با سوله ها ساخته می شوند.

از جمله کاربرد سوله سبک همان طور که گفتیم ساخت سالن های بزرگ است.برای ساخت اینگونه محل ها چون سازه دارای دهانه یزرگ و همچنین ارتفاع بسیار زیادی است انجام کار با متد های عادی ساختمان سازی برای ما هزینه بر است ، برای مثال ساختن سقف ها با مصالح ساختمانی که برای سازه های کوچک استفاده می شوند بسیار هزینه بر ، سخت ، نیاز به نیروی کار بیشتر ، نیاز به ماشین آلات بیشتر و همچنین غیر اصولی می باشد.

حال آن که سوله سازی و ساخت سازه ها با سوله به شکل حیرت آوری کار را برای ما در مورد این نوع سازه ها راحت تر می کند.

مراحل اجرای سوله

سوله سبک در مقایسه با سوله‌های مشابه خود قیمت بسیار پایین‌تری دارد. قیمت هر متر مربع سوله سبک چیزی در حدود ۳۵ درصد ارزان است.این سوله ها ابتدا در کارخانه شرکت ساخته می شوند.البته قبل از هرچیز نقشه کشی های لازم در رابطه با این سازه باید انجام شود که برای مطالعه در رابطه با نقشه ها می توانید مطلب مربوط به نقشه فنداسیون سوله سبک و سنگین را مطالعه کنید.

پس از انجام کارهای لازم کارخانه شروع به ساخت سوله سبک می کند . مدت زمان ساخت این نوع سوله ها بسیار کوتاه تر است و به طور میانگین برای ساخت سوله سبک به متراژ ۱۰۰۰ متر چیزی در حدود 15 روز زمان نیاز است که در مقایسه با این متراژ 1000 متر زمان بسیار بسیار کمی است که باعث افزایش کاربرد سوله سبک می شود.

دیگر مزیت های کاربرد سوله سبک

وقتی که سوله سبک ساخته شد و آماده نصب گردید به محل پروژه که قرار است در آن جا پیاده سازی شود منتقل می شود. بعضی از سوله های سبک مثل UBM  نیازی به ساخت پی ندارند که در  کاهش هزینه ها به ما کمک می کند.همچنین این نوع سوله ها را در همان محل پروژه که قرار است در آن اجرا شود آماده سازی و بعد نصب می شوند.

یا برای نمونه ای دیگر سوله سبک خرپایی را مثال بزنیم که برای ساخت آن از فولاد بسیار کم استفاده می شود و مهم ترین موادی که در آن استفاده می شود پروفیل است.فنداسیون این نوع سوله ها به نوعی طراحی می شوند که نیاز به میلگرد های زیاد را بسیار کم می کنند .چون یکی دیگر از دلایل ارزان تر شدن مجموع هزینه سوله و تولید سوله ارزان تر است و باعث افزایش کاربرد سوله سبک نسبت به سایر سوله های سنگین و گران است.

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم