سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم

چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم ؟ بسیاری از کسانی ک قصد ساخت سازه خود با سوله را دارند در این فکر هستند که سازه خود را از هر نظر بهینه اجرا کنند . البته که ما در همه مقالات اشاره می کنیم که قیمت عامل مهمی […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
2 نظر

چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم

چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم ؟ بسیاری از کسانی ک قصد ساخت سازه خود با سوله را دارند در این فکر هستند که سازه خود را از هر نظر بهینه اجرا کنند . البته که ما در همه مقالات اشاره می کنیم که قیمت عامل مهمی است ولی نباید تمامیت پروژه را فدای آن کرد . اما زمانی که شما قصد ساخت سازه ای بزرگ یا کوچک را دارید می توانید به چندین روش این سازه را پیاده کنید . زمانی که شما تصمیم بر این میگیرید تا سازه خود را به کمک سوله پیاده کنید می توان گفت در مسیر درستی هستید اما در این بین لازم است تا چند نکته مهم را هم بدانید تا بتوانید از هر نظر ، از ساخت سازه با سوله نفع ببرید .

سوله ها انواع مختلفی دارند ، سوله های سنگین ، فوق سنگین ، سوله های سبک ، لوله ای و …. حالا اینکه سازه شما باید با چه نوع سوله ای ساخته شود به چندین عامل بسیار مهم از جمله نوع کاربری سوله شما ، متراژ سوله ، اندازه دهانه سوله ، داشتن طبقه یا بچه سوله ، اقلیم و منطقه ای که سوله قرار است در آن ساخته شود دارد .

با توجه به این نکات ، شما در قدم اول برای اینکه نوع سوله خود را مشخص کنید حتما باید با یک سوله ساز ماهر و متخصص مشورت کنید . سوله ساز در این زمینه با بررسی فاکتور های اصلی که در بالا گفته شد نوع سوله را برای شما تعیین خواهد کرد . تعیین نوع سوله شما ، مهم ترین عامل را در پاسخ به اینکه چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم ایفا خواهد کرد . به این دلیل که فاکتور های مهمی در این زمینه نقش دارند ؟

با سوله سنگین هم می توان هزینه را کاهش داد ؟

همانطور که گفتیم انتخاب نوع سوله مناسب بر عهده سوله ساز است . بسته به ابعاد سوله شما می توان از هریک از سوله ها استفاد کرد . اگر سوله ساز واقعا مهارت لازم را داشته باشید ، بله ! می تواند سوله شما را به کمک سازه های تیرورقی و نه سبک ، پباده کند و هزینه شما هم بسیار متناسب باشد ضمن اینکه سازه شما استحکام فوق العاده ای هم داشته باشید .

پس این ذهنیت را از خود دور کنید که قبل از ساخت سوله فقط و فقط به دنبال قیمت سوله های سبک باشید . شاید سوله شما با سازه سنگین باید ساخته شود . و نه تنها قیمت ، بلکه فاکتور ها دیگری هم هستند که باید رعایت شوند و توسط سوله سبک در این ابعاد و در این منطقه باید سوله تایید گرفته باشد . تمامی مشخصات سوله در دفترچه محاسبات سوله تنظیم می شوند . تمامی جزئیات از ریز تا درشت در این دفترچه ثبت خواهند شد و این دفترچه محاسبات باید به تایید نظام مهندسی برسد تا سوله تاییدات لازم جهت ساخت را داشته باشد .

پس دقت کنید که برای داشتن بهترین نتیجه از همان ابتدا کار خود را به متخصص آن بسپارید .

چگونه با سوله سبک هزینه را کاهش دهیم ؟

چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم ؟ آیا باید سوله سبک بسازیم ؟؟ بیایید در ابتدا نگاهی به مزایای سوله سبک بیندازیم :

  • سوله سبک به علت وزن کمی که دارد در حمل و نقل صاحب مزیت است و انتقال آن از کارگاه به محل مورد نظر راحت تر است.
  • امکان جابجایی در این نوع سوله به علت نوع اتصال سازه ها بسیار راحت است.
  • چون اکثر قطعات سوله سبک داخل کارگاه ساخته و پرداخته می شوند بنابراین نصب آن در محل پروژه هزینه پایینی دارد.
  • این سوله ها به علت نوع شکل ظاهری که دارند و اگر به نوعی زیباتر ساخته شوند زیبایی ساده ولی در عین حال جذابی دارند.
  • سوله سبک دارای استاندارد های بین المللی است و کاملا ایمن و مورد تایید تولید می شود.
  • همانطور که گفیم به طورکلی سرعت اجرای سوله های سبک از ابتدا تا اجرا بسیار سریع صورت می گیرد.
  • مقاومت سوله سبک در برابر طوفان هایی تا سرعت 250 کیلومتر در ساعت و زمین لرزه هایی تا بیش از 8 ریشتر مثال زدنی است.

اینها تنها موارد کوچکی از ویژگی ها سازه های سبک است . اما همانگونه که گفته شد انتخاب نوع سوله به عوامل زیادی بستگی دارد . اما اگر بنا بر این شد که سازه شما با سوله های سبک شاخته شود مطمئن باشید که این بهترین گزینه خواهد بود . هزینه های شما بسیار متناسب تر خواهند شد . در اندازه های بالا و دهانه های بزرگتر وزن فولاد بیشتر می شود و برای استحکام سازه باید کار های زیادی انجام شود .

سوله های سبک ، بسیاری از موانع را در سازه های بسیار بزرگ از میان برمی دارند و می توان به راحتی و با استحکام و البته هزینه مناسب سازه هایی بسیار با کیفیت اجرا کرد .

یکی دیگر از مواردی  که در جواب : چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم  یا روش ساخت سوله ارزان وجود دارد ، این است که زمان ساخت پروژه شما توسط مجری مدیریت شود . برای مثال شما در حال ساخت یک سوله سبک صنعتی هستید . شما پس از عقد قرارداد و … ساخت سازه را به دست سازنده می سپارید . سازنده سوله مراحل ساخت را در کارگاه آعاز می کند که شامل برش و جوشکاری و .. هستند . اما در این حین سوله ساز می تواند مراحل پی ریزی و ساخت فنداسیون سوله را هم در محل ساخت اجرا کند . همزمانی این دو فرآیند نقش بسیار مهمی هم در هزینه شما و هم در تسریع روند ساخت خواهد داشت . این موضوعات دیگر تماما به تخصص و مهارت سوله ساز ربط دارند که بتواند مدیریت پروژه را انجام دهد و اینکه به محض اتمام ساخت در کارگاه آماده نصب سازه در محل مورد نظر باشند .

اما گذشته از همه موارد همانگونه که در ابتدا هم گفته شد در قدم اول مشورت با سوله ساز ماهر و با تجربه حرف اول را می زند . شرکت سوله آذین صدرا یکی از باتجربه ترین و متخصص ترین سازندگان سوله در کشور در حال حاضر انواع سوله های سنگین و همچنین فوق سبک ترین نوع سوله های خرپایی را در کشور تولید و اجرا می نماید .

شما عزیزان که نیاز به مشاوره دارید می توانید همه روزه از طریق خطوط ارتباطی با ما در تماس باشید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم . امیدواریم تا در این مقاله تا حد زیادی پاسخ سوال ” چگونه هزینه ساخت سوله را کاهش دهیم ” را گرفته باشید .

با تشکر شرکت سوله آذین صدرا

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
جواد
۱۴ آذر ۱۳۹۹ جوادپاسخ

با سوله هایی که فنداسیون لازم ندارن چقد هزینه کم میشه ؟ البته درسته که بعضی سوله ها بدون فنداسیون میشه ساخته بشن ؟ یا اینم یه تبلیغ فقط ؟

جواد مسلمی
۱۴ آذر ۱۳۹۹ جواد مسلمیپاسخ

سلام . بله برخی سوله های سبک امکان این را دارند که بدون ساخت فنداسیون اجرا شوند البته نه همه سوله ها و نه سوله های بسیار بزرگ .

09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم