سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

نمونه قرارداد سوله

قرارداد سوله (دانلود نمونه قرارداد سوله) امروز در این مقاله از سری مقالات سوله سبک صدرا ، قصد داریم تا چند نمونه از قرارداد سوله را جهت دانلود خدمت شما عزیزان قرار دهیم . قبل از هرچیز لازم به ذکر است که بگوئیم قرارداد سوله که در این مقاله قرار داده ایم قرارداد مربوط به […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1 نظر

قرارداد سوله (دانلود نمونه قرارداد سوله)

امروز در این مقاله از سری مقالات سوله سبک صدرا ، قصد داریم تا چند نمونه از قرارداد سوله را جهت دانلود خدمت شما عزیزان قرار دهیم .

قبل از هرچیز لازم به ذکر است که بگوئیم قرارداد سوله که در این مقاله قرار داده ایم قرارداد مربوط به شرکت سوله صدرا نمی باشد و صرفا جهت آشنایی با نحوه نوشتن قرار داد و بند های الحاقی آن است .

قرارداد سوله در هر شرکت ممکن است تا حدودی تفاوت داشته باشد اما این دو قرار داد که در این مقاله جهت دانلود قرار میدهیم در حالت کلی یک دید کامل به شما از قرارداد سوله خواهد داد .

انواع قرارداد سوله

قبل از هرچیر لازم است بدانیم که قرارداد سوله را به دو شکل می توان تنظیم کرد :

  • قرارداد سوله وزنی
  • قرارداد سوله متری

در داخل قرارداد حتما باید به دفترچه محاسبات سوله اشاره شود .چرا که کلیه مراحل ساخت و جزئیات پروژه در آن ثبت شده است .

قرارداد سوله وزنی چیست ؟

در قرارد سوله به شکل وزنی ، مجری سازه وزن تقریبی سازه را محاسبه می کند که از طریق آن وزن سازه در هر کیلوگرم مشخص شود .پس از آن قیمت های مربوط به دستمزد و هر کیلوگرم از مصالح را محاسبه می کنند .

برای مثال فرض می کنیم هر یک کیلوگرم از وزن سازه شما قیمتی معادل 5000 تومان و اجرت هر کیلوگرم هم 1000 تومان می باشد که در کل هر کیلوگرم با مبلغ 6000 تومان برای ما تمام می شود .

حالا اگر سازه شما در هر متر 25 کیلوگرم وزن داشته باشد باید 25 ضربدر 6000 شود که مشخص شود در یک متر از سازه چقدر هزینه برای ما دارد .

حالا اگر سازه ما مثلا 1000 متر باشد در نهایت باید به شکل زیر عمل کرد :

(6000*25*1000)  ===  وزن کل سازه * جمع قیمت هر کیلوگرم مصالح و اجرت

قرارداد سوله

که درواقع هزینه یک کیلوگرم را محاسبه کردیم و سپس با توجه به استاندارد ها میزان وزن سازه در هر یک متر را بدست آوردیم (مثلا وزن هر یک متر سوله خرپایی 25 کیلوگرم ) و سپس هزینه کل یک متر از این سازه را محاسبه کردیم .

حالا با ضرب کردن این عدد در متراژز سازه خود ، هزینه ساخت آن را می توانیم محاسبه کنیم . البته نکته مهم اینجاست که وزن اعلام شده از طرف مجری به شکل تقریبی محاسبه شده است و در نهایت ممکن است سازه مقداری سبک یا سنگین تر شود .

حتما در نوشتن قرارداد سوله به شکل وزنی دقت لازم را باید داشت چون که ممکن است از انواع و اقسام روش های ترغیبی برای بستن قرارداد سوله با شما استفاده کنند و از همین موضوع که سازه ممکن است سبک یا سنگین شود بعد ها استفاده کنند .

این استفاده هم به این شکل می تواند باشد که یا وزن سوله را در قرارداد سوله کم اعلام کنند و سپس با بیشتر شدن وزن از شما در خواست هزینه کنند و یا اینکه سازه را سبک تر از چیزی که در قرارداد سوله بود بسازند و هزینه هایی که باید به شما بازگردانند را عودت ندهند .

که به صورت قانونی اگر هریک از این موارد اتفاق بیفتد باید طرفین نسبت به عودت وجه به هم متعهد باشند که در قرارداد باید این بند و شرایط و تبصره های آن مشخص شود.

قرارد سوله متری

در قرارد متری سوله شرکت سازنده هزینه ساخت سوله را به شکل متری به شما اعلام می کند که در این صورت هزینه قرارداد از وزن سازه مجزا است و فقط با متراژ سازه محاسبه می شود .

در این قرار داد بالا رفتن یا پایین آمدن وزن سازه و همچنین عودت وجه متقابل در صورت افزایش یا کاهش وزن سازه مورد نظر با شرایط دیگری در قراداد درج می شود .

اگر وزن سازه بالاتر رود سوله ساز شما نباید هیچ مبلغ اضافی از شما درخواست کند و درصورتی که وزن سازه پایین بیاید ( حداکثر بین ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم در هر متر سازه ) در شرایطی که در محاسبات سوله و استحکام سوله مشکلی به وجود نیاید دراینصورت سوله ساز هم هیچ مبلغی به شما عودت نخواهد داد.

پس تا اینجا با دو نوع از قرارداد سوله به شکل وزنی و متری آشنا شدیم .

قرارد سوله شرکت آذین صدرا

شرکت سوله سبک صدرا در قرارداد هایی که با طرفین قرارداد خود دارد تمام نکات مربوط به یک قراداد اصولی را در نظر گرفته و ریز به ریز نکاتی که باید در یک قرارداد سوله درج شود را درنظر می گیرد .

همواره به خاطر داشته باشید که قرارداد سوله و یا هر قرادادی ضامن پروژه مورد نظر شماست ولی به شرطی که درست و با بند های صحیح و مطمئن تنطیم گردد تا در صورت هرگونه کوتاهی یا قصورات طرفین ، بتوان به شکل صحیح از حقوق خود دفاع کرد .

اکنون می توانید دو نمونه قرارداد سوله که در لینک های زیر قرار دارند را دانلود و استفاده کنید ( باز هم تاکید داریم که قرارداد ها مربوط به شرکت سوله صدرا نمی باشند و جهت آشایی کلی قرار گرفته اند ) .

دانلود نمونه قرارداد های سوله 1

دانلود نمونه قرارداد های سوله 2


شرکت سوله آذین صدرا ، سازنده انواع سازه های سبک و فوق سبک در داخل و خارج از کشور ، آماده همکاری با کارفرمایان محترم

09140070767 مهندس مسلمی

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
قائم مقامی
۰۴ آذر ۱۳۹۸ قائم مقامیپاسخ

بسیار عالی،واقعا چقدر مطالب رو با صراحت توضیح میدین،صداقت رو توی مقالاتتون میشه دید واقعا،چقدر خوب که فایل های دانلودی هم قرار میدین،تشکر فراوان

09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم