سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

مراحل ساخت سوله سبک

مراحل ساخت سوله سبک برای آشنایی با مراحل ساخت سوله سبک ، ابتدا شناخت سوله اهمیت دارد . سوله ها در واقع سازه های فلزی هستند که به عنوان اسکلت کارخانه ها، گلخانه ها، کارگاه ها و… که بدون ستون میانی می باشند اجرا می شوند . البته بسته به نوع سازه ممکن است چند […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0 نظر

مراحل ساخت سوله سبک

برای آشنایی با مراحل ساخت سوله سبک ، ابتدا شناخت سوله اهمیت دارد . سوله ها در واقع سازه های فلزی هستند که به عنوان اسکلت کارخانه ها، گلخانه ها، کارگاه ها و… که بدون ستون میانی می باشند اجرا می شوند . البته بسته به نوع سازه ممکن است چند ستون در داخل سازه اجرا شود . البته منظور از اسکلت این نیست که سوله تنها اسکلت است . پس از ساخت اسکلت سازه به کمک سوله ، دیوار پوشی و سقف سوله اجرا می شود . در نهایت می توان عایق کاری این سازه را انجام داد و یک مجموعه کامل و بی نقص داشت .

تماس و مشاوره با ما : 09140070767

پوشش سقف  سوله معمولا به صورت شیبدار یا قوسی است و بستگی به نوع سوله دارد که امروزه سوله هایی با سقف گرد که به آنها سوله های قوسی نیز گفته می شود در بسیاری از شهرک های صنعتی قابل مشاهده می باشد.

از مهم ترین مراحل ساخت و اجرای سوله ها می توان به مرحله ساخت ، مرحله حمل ، نصب ستون ها و نصب سایر قطعات مانند باد بندها و … اشاره نمود . یکی از پرکاربردترین سوله ها امروزه سوله سبک می باشد که به دلیل وزن پایین و استحکام بالا بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند از این نوع سوله برای اجرای پروژه های خود بهره ببرند . البته اینکه برای همه سوله ها از نوع سبک استفاده کنیم هم همیشه درست نیست .

برای ساخت سوله سبک همانند سایر سوله ها پارامتر هایی نظیر طول و اندازه دهانه سوله ، درصد شیب برای اندازه سقف سوله ، ارتفاع دیوار سوله ، ارتفاع جانبی سوله ، پوشش سوله برای محافظت از برف و باد و باران باید به طور دقیق محاسبه گردد که بسیاری از این موارد ارتباط مستقیم با اقلیم و منطقه سوله دارد .

استاندارد های لازم برای طراحی سوله سبک

امروزه به دلیل اتفاقات ناگواری که در بسیاری از پروژه ها و شرکت ها رخ داده است بحث استاندارد سازی بیش از گذشته مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است .
طبق استاندارد های جهانی ساخت سوله ، توجه ویژه روی اجزای مختلف سوله مثل ابعاد سوله ، مواد اولیه مصرفی ، کیفیت مواد اولیه ، رعایت اصول معماری و وزن استاندارد سوله ها هنگام ساخت این سازه ها می شود . استاندارد سازی سوله ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهمترین اصل در طراحی سوله، متخصصانی هستند که برای این سازه ها نقشه کشی می کنند و آنها را طراحی می کنند. بسیاری از سازندگان و در خواست کنندگان برای طراحی سوله ، بر این باورند که با مصرف زیاد مصالح ساختمانی می توانند سازه ای مقاوم و ایمن تر ساخت و اجرا کرد . در حالی که اگر شما این امر را به متخصصان طراح سوله که متخصص در این رشته برای طراحی هستند بسپارید ، خواهید دید که با کمترین مصالح نیز میتوان مقاوم ترین سوله را تهیه کرد و در هزینه های صرفه جویی کرد.پس همانطور که قبلا هم گفته شده ، تنها سوله سبک برای ما کافی نیست و باید بتوان این نوع سوله را واقعا سبک ساخت .

شرح مراحل ساخت سوله سبک در ادامه !!!

از مزایای سوله سبک که باعث شده ساخت آن مورد توجه و استقبال قرار بگیرد هزینه در ساخت است که به میزان قابل توجهی کاهش بافته است . خب با این اوصاف مراحل ساخت سوله سبک از مشاوره شما با ما آغاز خواهد شد . شما پس از اینکه تصمیم بر اجرای سازه خود با سوله گرفتید ، با ما تماس گرفته و با کارشناسان در ارتباط با سازه خود مشاوره های لازم را انجام خواهید داد . پس از این مورد می توانید نسبت به مراجعه حضوری اقدام نمائید و پس از انجام مشاوره های حضوری نسبت به تنظیم قرارداد ساخت سوله اقدام نمائید .

پس از این کار مراحل نقشه کشی و همچنین طراحی سوله انجام خواهد شد . در نهایت مراحل ساخت قطعات سوله در کارگاه و همچنین ساخت فنداسیون اغاز خواهد شد . همزمانی ساخت فنداسیون سوله با ساخت سوله در کارگاه مراحل اجرای سوله شما را سریع تر پیش خواهد برد . پس از این مرحله قطعات سوله به محل ساخت منتقل خواهد شد و مراحل نصب اغاز خواهد شد . پس از اجرای فنداسیون و اسکلت سازه ، مراحل دیوار پوشی و پوشش سقف سوله اجرا خواهد شد و در نهایت با توجه به نوع سوله عایق بندی و همچنین کارهای زیبا سازی سوله مثل اجرای نما ، نما کاری داخل سوله ، گرمایش و … انجام خواهد شد .

هزینه ساخت سوله سبک

هزینه ساخت سوله سبک به فاکتور ها زیادی بستگی دارد .

برای محاسبه هزینه ساخت سوله باید فاکتور های ابعاد سازه مثل طول و عرض و ارتفاع ، منطقه و جایی که قرار است سازه در آن اجرا شود به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ، ابعاد دهانه سوله و در نهایت بارهای اضافی و تحمیلی که قرار است در سوله وجود داشته باشد در نظر گرفته شود تا در نهایت هزینه های نهایی و تمام شده را بتوان محاسبه کرد.

لازم به ذکر است که نحوه و مراحل ساخت سوله سبک نیز در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد چرا که ممکن است کارفرما موارد خاصی در سوله تقاضا کند که سلیقه خودش باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید . شرکت سوله صدرا سازنده بیش از 500 نوع سوله از انواع مختلف و هزاران متر مربع سوله در داخل و خارج از کشور می باشد . دفتر مرکزی شرکت سوله صدرا واقع در بازار آهن تبریز با ارائه خدمات ساخت سوله در تبریز به شکل فوری آماده همکاری با کارفرمایان عزیز در تبریز می باشد . همچنین شما عزیزان در سراسر کشور و حتی خارج از کشور می توانید بدون محدودیت با ما تماس گرفته و انواع سازه ها سبک و سنگین را اجرا نمائید .

با تشکر

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم