سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

عوامل موثر در قیمت سوله

عوامل موثر در قیمت سوله عوامل موثر در قیمت سوله موضوع این مقاله است که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم . مسلما بررسی این موارد نیاز به نگاهی تخصصی دارد . ما در این مقاله سعی میکنیم مواردی که از جمله مهمترین عوامل موثر در قیمت سوله هستند را با هم بررسی کنیم. عوامل […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2 نظر

عوامل موثر در قیمت سوله

عوامل موثر در قیمت سوله موضوع این مقاله است که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم . مسلما بررسی این موارد نیاز به نگاهی تخصصی دارد . ما در این مقاله سعی میکنیم مواردی که از جمله مهمترین عوامل موثر در قیمت سوله هستند را با هم بررسی کنیم.

عوامل زیادی در قیمت سوله تاثیر دارند ، قیمت کلی سوله یک معیار کلی است که تعیین می شود اما این تعیین قیمت مسلما بر اساس فاکتور های خاصی هست و هم چنین تغییر در بعضی کار ها یا ارائه بعضی خدمات دیگر هم باعث می شود تا این قیمت ها دستخوش تغییرات شود.در این جا چندین مورد از عوامل موثر در قیمت سوله را بیان می کنیم تا این موارد را بهتر شناخته و با دانش بیشتر هزینه های خود را در مورد پروژه خود مدیریت کنیم.

عوامل موثر در قیمت سوله :

1.ابعاد سوله و شکل ظاهری  آن (شیبدار ، قوسی و…)
2.کاربرد سوله
3.محل نصب سوله
4.استفاده از جرثقیل
و…

ابعاد سوله و شکل ظاهری

از مجموع عوامل موثر در قیمت سوله ، ابعاد یک سوله بر روی قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد. هرچقدر ارتفاع سوله بالاتر برود با توجه به عوامل محیطی مثل  فشار باد و دیگر عوامل مثل بار وارد بر آن ، باید استحکام سازه نیز بالا رود.هم چنین اندازه دهانه سوله نیز بر قیمت تمام شده آن تاثیر دارد.

همچنین شکل سوله نیز تاثیر بسیار زیادی در تغییر قیمت دارد چون که سوله های  قوسی تقریبا گران تر از سوله های شیب دار هستند چون مقدار ورقی که  دور ریخته می شود در سوله های قوسی بیشتر است و همچنین دقت بالایی برای ساخت این نوع لازم است. علت اینکه مشتری ها سوله قوسی را انتخاب می کنند زیبایی ظاهری آن می باشد.

کاربرد سوله

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت سوله ، کاربرد سوله است، چون تعیین کننده نیاز های اصلی سوله است.

فرض کنیم می خواهیم برای انبار یک کارخانه یک سوله بسازیم ، برای این موضوع لازم است تا حتما یک  زیرسازی مستحکم انجام گیرد که در این موضوع  باید حتما جرثقیل استفاده شود.

حالا فرض کنید برای یک سالن مثل سالن ورزشی فوتبال می خواهیم یک سوله بسازیم ، در این نوع سازه دیگر نیازی به  استفاده از دستگاه هایی مثل جرثقیل و هم چنین زیر سازی مستحکم نیست ، اما باید پوشش نمای سوله و سیستم تهویه آن بسیار بسیار بهبود یافته و بهینه شده باشد ، در واقع در این نوع سوله نما و ظاهر کار بسیار برای ما مهم است ، در حالی که سوله انبار نیازی به نما سازی های زیبا ندارد و این نکته حائز اهمیت است.

مهم ترین نتیجه که از این قسمت می توان دریافت کرد این است که از مهم ترین عوامل موثر در قیمت سوله همین موضوع کاربرد سوله است و اولین فاکتور تعیین قیمت می باشد و اولین سوال مجری از شما این خواهد بود که سوله را برای چه سازه ای می خواهید ؟

عوامل موثر در قیمت سوله

عوامل موثر در قیمت سوله (  محل نصب )

از دیگر عوامل موثر در قیمت سوله محل و اقیلم نصب سوله است .  اقلیم هر منطقه ممکن است مصالح مصرفی جهت ساخت سوله را تحت تاثیر قرار دهد. ضمنا محل ساخت سازه نیز بر تاسیسات و  هم چنین تهویه که در بالا اشاره شد تاثیر مستقیم دارد.

عوامل دیگر محیطی که متناسب با اقلیم هرمنطقه است مثل برف ، باد ، زلزله ، تغییرات دما و…  همگی بر استحکام سوله  تاثیر گذار هستند که باید توسط مهندس بررسی گردد. از نظر اقتصادی اگر بخواهیم بررسی کنیم  بهترین محل برای احداث سوله مناطقی هستند که باد و برف در آن مناطق کمتر می باشد.

جالب است بدانیم عموما مناطق حاشیه و حومه شهر ، دارای شدت باد بیشتری هستند و در نتیجه با توجه به نکات گفته شده  قیمت ساخت سوله در این مناطق زیاد تر است. مجاور بودن سوله با ساختمان های بلند ممکن است اینطور نشان دهد که بار باد وارد بر سوله را کاهش می دهد، اما از این موضوع غافل هستیم که این کار سوله را در موقعیت برفگیر قرار میدهد و  برف از ساختمان بلند تر بر روی سوله ریزش خواهد نمود که درنتیجه بار برف روی سوله را افزایش خواهد داد و یک مجری خوب باید تمام ابن عوامل را در نظر داشته باشد.

عوامل موثر در قیمت سوله ( استفاده از جرثقیل )

از دیگر عوامل موثر در قیمت سوله یکی از مهمترین موارد جرثقیل است . در کارهای صنعتی و سازه هایی مثل انبار، علاوه بر هزینه خرید جرثقیل، درصورتی که بار جرثقیل بر روی سازه اصلی باشد منجر به سنگین تر شدن اسکلت سوله و ایجاد بار اضافی و در نتیجه افزایش قیمت نهایی سوله می شود که این موضوع هزینه ساخت اسکلت را زیاد خواهد داد. اینکه بار جرثقیل مورد استفاده در سازه  روی سازه اصلی باشد یا جرثقیل دارای سازه جداگانه بوده و خارج از سازه اصلی باشد موضوع بسیار مهمی است که در طراحی سازه با همکاری مهندس و   کارفرما انجام می شود.

در مواردی که وزن جرثقیل از 10 تن بیشتر میشود حتما و یقینا نیاز است تا جرثقیل روی سازه مستقل باشد و نمی توان بار آن را روی سازه سوله گذاشت ولی اگر  وزن جرثقیل کمتر از 10 تن باشد که بجز در موارد خاص، نیازی به سازه مستقل نمی باشد و روی سازه سوله می توان جرثقیل را پباده کرد.

اما  گاها شرایط خاصی بوجود می آید و  میبینیم سازه هایی هستند که حتی زمانی که وزن جرثقیل هم کمتر از ده تن است باید جرثقیل روی سازه جدا نصب شود و نمی توان روی سوله آن را پیاده کرد که باز هم بسته به نظر مهندس و کار فرما دارد که تمام این موضوعات پس از نیاز سنجی و مشاهده محل احداث و تصمیم گیری درباره نوع سازه ، تعیین خواهند شد و متناسب با آن قیمت برآورد خواهد شد.

شرکت سوله آذین صدرا مفتخر است تا با رعایت تمامی نکات گفته شده در رابطه با عوامل موثر در قیمت سوله ،و با داشتن نهایت دقت و مهندسی در کارهای خود بهترین ، سبک ترین ، مقرون به صرفه ترین و مستحکم ترین سوله ها را برای شما ساخته و نصب کند . چرا که تخصص ما سوله و مهندسی سوله می باشد. ساخت ارزان ترین سوله در سراسر کشور .

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
شاهین
۱۱ آذر ۱۳۹۸ شاهینپاسخ

محل نصب سوله چقدر مهم هستش؟میشه یکمبیشتر توضیح بدین

آذین صدرا
۱۲ آذر ۱۳۹۸ آذین صدراپاسخ

با سلام و تشکر از شما کاربر گرامی . محل ساخت سوله در واقع اولین قدم شروع پروژه ماست . وقتی سوله هایی که موضوع بهداشت در اونها لزوم اول هست رو میخاییم بسازیم حتما باید همسایه ها مجاور و فاصله سازه از اون هارو در نظر بگیریم . بارهای وارد بر سوله که مهمترینش بار برف منطقه هست می تونه بر روی افزایش قیمت سازه تون تاثیر بذاره . سوله هایی مثل سردخانه هم به علت نگه داری تناژ بالای مواد غذایی و .. باید در زمینی ساخته بشن که تحمل این بار رو داشته باشن.

09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم