سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

ساخت سوله دو طبقه

ساخت سوله دو طبقه ساخت سوله دو طبقه می تواند برای چندین منظور استفاده شود . سوله دو طبقه معمولا می تواند به دو روش ساخته شود . اولی به روش مجزا و دومی به روش دوبلکس . در حالت کلی هدف از ساخت سوله دو طبقه بهره برداری بیشتر از فضای موجود است . […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0 نظر

ساخت سوله دو طبقه

ساخت سوله دو طبقه می تواند برای چندین منظور استفاده شود . سوله دو طبقه معمولا می تواند به دو روش ساخته شود . اولی به روش مجزا و دومی به روش دوبلکس .

در حالت کلی هدف از ساخت سوله دو طبقه بهره برداری بیشتر از فضای موجود است .

برای مثال فرض کنید یک کارخانه تولیدی با ارتفاع بلند داریم که بیشتر فضای ما خالی و بدون استفاده است و ماشین آلات و ارتفاع مفید ما کمتر از ارتفاع کل سازه است .

در اینصورت می توان قسمتی از سوله را به شکل دو طبقه به عنوان دفتر مدیریت ، فضای کاری و یا کاربری ها مرتبط تغییر داد .

البته لازم است بدانید همیشه به این راحتی نیست و قبل از ساخت سوله دو طبقه باید تمام جوانب و وزن وارد سازه بر فنداسیون مجاسبه شود و زیربنا سازی طبق آن صورت بگیرد .

این صرفا مثالی بود تا با معنی سوله دو طبقه بتوانیم تا حدودی آشنا شویم .

جهت ساخت انواع سازه های فلزی ، سوله های سبک و مدرن با بهترین کیفیت و مهندسی روز دنیا کافیست با ما تماس بگیرید :

09140070767 مهندس مسلمی

ساخت سوله دوطبقه مجزا

اکنون فرض بر این است که ما قصد ساخت سوله دو طبقه داریم و تمام محاسبات و فشار وارد بر ستون ها و فنداسیون که کاری بسیار مهم و تخصصی است توسط مهندسین محاسبه شده است .

اکنون ما می توانیم به دو روش ، ساخت سوله دو طبقه را شروع کنیم . در حالت اول ما به شکل دوبلکس عمل می کنیم و طبق مثال بالا می توانیم تمام یا قسمتی از سوله را تقسیم کنیم و از داخل طبقه اول به طبقه بالا راه دسترسی داشته باشیم .

در کارخانه های بزرگ که باید ماشین آلات سنگین تردد کنند و ارتفاع دستگاه ها زیاد بوده و برخی قست ها ملزم به نصب تجهیزاتی از سقف هستند ، یک قسمت انهتایی از سوله را به شکل دو طبقه به عنوان دفتر کار جدا می کنند و دید کلی از آن محل نسبت یه کارخانه یا کارگاه ایجاد می کنند .

حالت دوم زمانی است که کلا طبقات سازه از هم جدا و راه های دسترسی هم جداست .

در این حالت به طبقه دوم از خارج سوله دسترسی داریم و در اصطلاح راه پله طبقه دوم از بیرون تعبیه می شود .

در این حالت گویا که یک ساختمان دو طبقه داریم و کاربری هر کدام می تواند متفاوت باشد .

تقسیم سوله از داخل

تقسیم سوله از داخل

روش ساخت سوله دو طبقه

ساخت سوله دو طبقه را می توان به دو روش بسته به کاربری سوله ساخت . روش اول سوله سبک و روش دوم سوله تیرورقی یا همان سوله سنگین است .

سازه هایی که برای فعالیت های سنگین هستند و قرار است بار زیادی را نحمل کنند نیاز به مصالح مقاوم دارند که در این حالت فولاد انتخاب اول ما می باشد .

زمانی که فولاد به شکل سوله تیرورقی در می آید مسلما کار ما راحت تر است . یگپارچگی در ساخت و اتصالات سوله های فولادی تیرورقی از ایجاد هرگونه نوسان در سوله دو طبقه و همچنین سازه های بسیار سنگین جلوگیری می کنند .

استفاده از این روش ، سازه را در برابر ورن بالا متحمل تر می سازد و همچنین استحکام آن نیز بالاتر است .در این حالت استفاده از سازه های بتنی اصلا توصیه نمی شود چرا که استحکام سازه های بتنی در برابر عوامل طبیعی از فولاد کمتر است چرا که بتن خاصیت در هم شکنندگی دارد ولی فولاد خاصیت خمیدگی .

با توجه به این نکات می توان گفت در ساخت سوله دو طبقه اجرای فنداسیون و اسکلت بندی از اهمیت بالایی برخوردار است .چون سوله های دوطبقه همانطور که گفتیم به علت مصرف بالای فولاد در آنها وزن بسیار زیادی دارند و باید هم ستون ها و هم فنداسیون تحمل بار خود سازه و وزن های آتی که بر سازه ناشی از استفاده و تردد ، از سازه بر آن وارد خواهد شد را تحمل کند .

نکات مهم در ساخت سوله دو طبقه

همانطور که گفتیم قبل از هرچیز و قبل از ساخت سازه باید در نظر داشته باشیم که آیا سوله را یک طبقه می خواهیم یا دو طبقه و یا به شکل دو طبقه بالکنی .

اگر قصد ما ساخت سوله دو طبقه یا یک طبقه هست پش مشکلی وجود ندارد . در این حالت مهندسین و طراحان شرکت مربوطه با توجه به مقیاس سازه ، محل ساخت سازه و همچنین کاربری سازه و درکنار آن محاسبه بارهای وارد بر سازه ( بار باد ، برف و … ) اقدام به طراحی و پیاده سازی نقشه سازه خواهند کرد .

اما در حالت دوم ما فعلا قصد ساخت سوله یک طبقه را داریم ولی در آینده تصمیم بر توسعه داریم و می خواهیم سازه را به شکل دو طبقه توسعه دهیم . در این حالت باید حتما پیمانکار سوله ساز را در جربان بگذاریم تا سازه مورد نظر را متناسب با وزن های وارد در آینده بر سازه طراحی و فنداسیون بندی کند و مقاومت و اندازه ستون هارا هم متناسب با گسترش آینده طراحی و سپس اجرا کند .

سوله دو طبقه دست دوم

زمانی ممکن است شما قصد اجرای یک سوله دو طبقه با سوله های دست دوم یا سوله های پیش ساخته را داشته باشید . اگر می خواهید در رابطه با سوله های دست دوم اطلاعات کافی داشته باشید توصیه میکنیم ابتدا مقاله سوله دست دوم را به شکل کامل مطالعه کنید تا با مزایا و معایب این سوله ها و همچنین کاربرد آن ها به شکل کامل اشنا شوید .

اما اگر قصد ساخت سوله دو طبقه با سوله دست دوم را دارید لازم است بدانید که این سوله ها چون معمولا سوله های قدیمی هستند که در اثر تفییر کاربری سازه های قبلی دیگر قابل استفاده نبودند و اکنون انبار شده و دارای ابعاد مشخصی هستند و نمی توان ابعاد آنهارا تغیر داد مگر اینکه شما از سوله نو استفاده کنید .

درواقع این سوله ها قبلا از جایی باز شده اند و اکنون در انبار دپو شده و می توانند جهت ساخت سازه هایی که قرار است با فولاد ساخته شوند ، د ابعاد مشخص استفاده شوند .

یکی از مزیت هایی که فقط می تواند برای شما داشته باشد نصب سریع سازه شما می باشد چرا که در این حالت ورق ها آماده هستد و صرفا باید فنداسیون بندی شده و سپس این ورق ها نصب شده و به هم جوش داده شوند و یا با پیچ و مهره متصل شوند تا سازه شما از لحاظ اسکلت در مرحله سریع تری قرار بگیرد .

اما همانطور که گفتیم اگر مقاله سوله دست دوم را به شکل کامل مطالعه کنید خواهید فهمید که آیا سوله دست دوم برای شما مناسب است یا خیر ؟ چرا که در بحث دست دوم بودن یک سوله چندین مسئله مثل ابعاد صحیح ، مقاومت ، و هزینه مطرح است که باید همگی در نظر گرفته شود .

البته سوله ساز شما باید آنقدری تجربه داشته باشد که در این زمینه به شما مشاوره های لازم را ارائه کند .

هزینه ساخت سوله دو طبقه

هزینه ساخت سوله دو طبقه هم همانند سایر سوله ها در وهله اول بستگی به ابعاد سوله دارد .

البته با توجه به این که میزان مصرف فولاد در ساخت سوله دو طبقه بیشتر است قیمت ساخت اسکلت فلزی سازه بالاتر خواهد رفت . در عین حال متقابلا هزینه ساخت دیوار ها و فنواسیون کمتر خواهد شد .

برای اینکه قیمت دقیق ساخت سازه خود را در ابعاد و محل مورد نظر به شکل دقیق بدانید توصیه می کنیم تا با شرکت تماس بگیرید تا به طور کامل هم در مورد ساخت سوله دو طبقه خود و هم در مورد هزینه ساخت ، مشاوره های لازم ارائه گردد .

استفاده از یک سوله دو طبقه در حالت کلی بسیار با صرفه تر از ساخت دو سوله مجزا در کنار هم است .چرا که در آنصورت هزینه های دو فنداسیون ، دو سقف و خیلی موارد دیگر هم به پروژه متحمل خواهد شد .

گرچه در ساخت سوله دو طبقه باید فنداسیون و سقف برای یک سازه دو طبقه تعبیه گردد ولی در مجموع برای ما با صرفه تر تمام خواهد شد .

اما باز هم تاکید داریم که به دلیل حساسیت ساخت سوله دو طبقه ، حتما کار خود را به شرکت های کاردان در این زمینه واگذار کنید .سوله های دو طبقه بسیار می توانند مفید باشند در صورتی که اصولی و طبق محاسبات دقیق ، فشار های وارد بر سازه مورد نظر اجرا شوند .

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سوله های دو طبقه می توانید با شرکت سوله سبک آذین صدرا که سازنده بیش از 400 نوع سوله از انواع مختلف ( سبک ، سنگین و مدرن ) است در ارتباط باشید تا هر آنچه که نیاز دارید با یک مشاوره رایگان خدمت شما ارائه کنیم .

09140070767 مهندس مسلمی

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم