سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

ساخت سوله دامداری

ساخت سوله دامداری ساخت سوله دامداری از دیگر خدمات شرکت سوله آذین صدرا می باشد . جهت ساخت سوله دامداری در انواع مختلف و به شکل استاندارد ، با بهترین قیمت و کیفیت تضمینی ، به شکل سبک و مدرن با ما تماس بگیرید : 09140070767 مهندس مسلمی ساخت سوله دامداری یک از کارهای تخصصی […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0 نظر

ساخت سوله دامداری

ساخت سوله دامداری از دیگر خدمات شرکت سوله آذین صدرا می باشد . جهت ساخت سوله دامداری در انواع مختلف و به شکل استاندارد ، با بهترین قیمت و کیفیت تضمینی ، به شکل سبک و مدرن با ما تماس بگیرید :

09140070767 مهندس مسلمی

ساخت سوله دامداری یک از کارهای تخصصی در زمینه سوله سازی است به همین دلیل باید در ساخت و اجرای آن نهایت دقت را کرد .

ساخت سوله دامداری شرایط و ضوابط خاصی دارد . قبل از هرچیز لازم است بدانیم امروزه با توجه به رشد روز افزون هزینه های ساخت و ساز ، یکی از اصولی ترین و بهترین روش ها برای ساخت سازه هایی مثل دامداری استفاده از سوله است .

به این شکل می توان ساخت سوله دامداری را بسیار سرعت بخشید و هزینه ها را پایین آورد .

چرا ساخت سوله دامداری نیاز به تخصص دارد ؟

با توجه به اینکه ساخت سوله دامداری به منظور نگهداری دام ها است ، به همین دلیل باید مسائل زیادی در ساخت آن زعایت شود .

برای مثال چون دام هایی که در این سازه هستند در معرض خطرات جانی می باشند لذا باید سازه مورد نظر از لحاظ ایمنی درست طراحی شود تا در برابر عوامل طبیعی و بخصوص زلزله مقاومت کافی را داشته باشد .

اگر صرفا همه توجه به بحث هزینه باشد و با قصد هزینه کم بخواهیم سازه را به مرحله اجرا برسانیم مطمئنا باید منتظر عواقب بعدی آن هم باشیم .

به همین دلیل شرکتی در ساخت سوله دامداری واقعا حرفه ای است که هم بتواند سازه را به شکل سبک بسازد و هم هزینه ها را کاهش دهد در قبال آن امنیت و استحکام سوله را هم تضمین کند .

پس به همین دلیل ساخت سوله دامداری از اهمیت بسیار بالایی برخودار است .

نکته مهم بعدی نحوه طراحی داخلی سوله است .

همانطور که می دانید شیوع بیماری ها در بین حیوانات و فراگیر شدن آن خیلی راحت و سریع صورت می گیرد . پس باتوجه به این نکته ساخت داخل سوله با فواصل مناسب دام ها از یکدیگر نکته مهم بعدی در ساخت این سوله ها است .

چرا که بهداشت و تضمین سلامت دام های داخل این محل بسیار در الویت قرار دارد .

نحوه ساخت سوله دامداری

ساخت سوله دامداری مسلما پس از تعیین محل و کارهای اولیه صورت می گیرد .اگر صرفا بخواهیم ساخت خود سوله را در نظر بگیریم لازم است بدانید سوله دامداری همانطور که گفتیم در وهله اول باید طراحی مناسب داشته و محاسبات آن دقیق انجام شود .

از لحاظ طراحی داخلی بسته به اندازه سوله می توان تغییرات لازم را در آن داد . برای مثال اگر لازم باشد تا ماشین آلات مربوطه داخل آن تردد کنند باید در وسط سازه ، این محل برای رفت و آمد در نظر گرفته شده و تعبیه گردد .

ساخت سوله دامداری

همچنین اندازه آغل ها و فواصل آنها از همدیگر نیز باید متناسب باشند .

البته اندازه خود سوله را باید تحت شرایط خاصی در نظر بگیریم . نکته ای که لازم است بدانیم ، مساحت سوله دامداری را بر اساس تعداد دام ها و همچنین نوع دام ها تعیین می کنند .

برای مثال در صورتی که نوع دام گوسفند بوده و و تعداد آن 1000 راس باشد ، مساحت کل محل دامداری 11146 متر مربع ، مساحت قسمت مسقف 2663 متر مربع و مساحت قسمت غیرمسقف 2910 متر می باشد .

یا برای مثالی دیگر اگر نوع دام بز باشد به ازای هر راس ، مساحت کل محل دامداری 812 متر مربع ، مساحت قسمت مسقف 163 متر مربع و مساحت قسمت غیرمسقف 295 متر می باشد .

ضمن اینکه لازم است بدانید این متراژ ها توسط اداره جهاد کشاورزی ارائه می شوند و ممکن است برای شهر های مختلف مقدار های متفاوتی داشته باشند .

لذا ساخت باید طبق متراژ ارائه شده توسط جهاد کشاورزی همان استان باشد تا مجور لازم برای سازه را بتوان دریافت کرد .

هزینه ساخت سوله دامداری

هزینه ساخت سوله دامداری در قدم اول بسته به اندازه سازه است که البته می توان تحت شراطی ابعاد را مناسب تر کار کرد تا هزینه ها را کاهش داده و میزان هدررفت فولاد و متریال مصرفی را به حداقل رساند و همچنین استحکام سازه را نیز بالا برد .

فاکتور دوم نوع سوله می باشد . برای ساخت سوله دامداری از دو روش خرپایی و سوله تیرورقی می توان استفاده کرد . که پبشنهاد ما سوله تیرورقی برای ابعاد های خیلی کوچک و سوله خرپایی برای سازه هایی با متراژ بسیار بزرگ است .

در عین حال سوله خرپایی را می توانید برای همه اندازه ها اسنفاده کنید .

با افزایش ابعاد سوله متقابلا هزینه ساخت اسکلت فلزی سازه شما افزایش می یابد اما به همان ترتیب هزینه ساخت دیوار و فنداسیون کاهش خواهد داشت .

استفاده از سوله خرپایی جهت ساخت سوله دامداری بهترین و مناسب ترین روش می باشد چرا که با طراحی خاص و هزینه پایین فولاد می توان از آن بهره برد .

می توان سازه مورد نظر را تا ارتفاع زیادی بدون هیچگونه مشکلی پیاده کرد و از ستون میانی هم استفاده نکرد .

هزینه ساخت سوله دامداری با سوله سبک خرپایی به شدت پایین خواهد آمد لذا بسیار مقرون به صرفه تر است .سیستم تهویه این سوله ها نیز نسبت به تیرورق بهتر بوده و سقف سازی و اتصالات هم با کیفیت تر اجرا می شوند .

نکته نهایی در رابطه با سوله دامداری

اگر می خواهید برای احداث دامداری از سوله دست دوم استفاده کنید لازم است بدانید قبل از هر چیز هزینه آن را با سوله نو مقایسه کنید چون در بسیاری از موارد می توان سوله نو را با قیمت مناسب تر از سوله دست دوم اجرا کرد ، که اکثر سوله های دست دوم از نوع سنگین تیرورقی هستند .

پیشنهاد ما مطالعه مقاله سوله دست دوم است ، تا تمام نکات مربوط به سوله های دست دوم را کامل متوجه شوید . مزایا و معایب استفاده از سوله دست دوم در آن مقاله به شکل کامل شرح داده شده است .

نکته بعدی استفاده از  سوله UBM است که برخی فکر می کنند چون این سوله از نوع سوله سبک صنعتی ساخته می شود و هزینه آن به نسبت پایین است از آن استفاده کنند . اما اگر به خاطر داشته باشید کمی بالاتر هم گفتیم که همواره قیمت بخصوص در مورد ساخت سوله دامداری نباید ملاک قرار بگیرد .

سوله های یو بی ام از لحاظ بهداشتی برای مکان هایی که نیاز به بهداشت بالا دارند توصیه نمی شود و مجوز هم برای آن صادر نمی شود .

همچنین به منطور جلوگیری از خسارات احتمالی بعدی استفاده از این نوع سوله برای ساخت سوله دامداری هرگز توصیه نمی شود .


شما مشتری و کارفرمای گرامی جهت ساخت انواع سازه های مدرن ، ساخت سوله گاوداری ، ساخت سوله مرغداری ، انواع سوله های صنعتی و سوله های سبک کافیست با شرکت سوله آذین صدار تماس بگیرید .

شرکت ما به جرات جزو بهترین شرکت های سوله سازی کشور است و با کیفیت و قیمت مناسب همواره از رقبای خود پیشی گرفته است .

با یکبار همکاری با ما ، تجربه واقعی یک سازه مدرن را خواهید داشت .

09140070767 مهندس مسلمی

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم