سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

روش ساخت سوله قوسی سبک

روش ساخت سوله قوسی سبک در این مقاله قصد داریم تا روی روش ساخت سوله قوسی سبک تمرکز کنیم و مواردی که در مورد روش ساخت سوله قوسی سبک وجود دارد را با هم بررسی کنیم . سوله های سبک قوسی از انواع سوله های سبک هستند که بسیار هم طرفدار دارند و روش های […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
1 نظر

روش ساخت سوله قوسی سبک

در این مقاله قصد داریم تا روی روش ساخت سوله قوسی سبک تمرکز کنیم و مواردی که در مورد روش ساخت سوله قوسی سبک وجود دارد را با هم بررسی کنیم . سوله های سبک قوسی از انواع سوله های سبک هستند که بسیار هم طرفدار دارند و روش های ساخت مختلفی هم برای این نوع سوله وجود دارد . این نوع سوله هم می تواند به تنهایی ساخته شود و هم به نوعی مکمل برای ساخت سایر سوله ها باشد .

از این جهت باید انواع روش های ساخت خود این نوع سوله و سایر کاربرد های ان را با هم بررسی کنیم . سوله های قوسی در اولین مدل به روش زمین به زمین ساخته می شوند . قبل ار هر چیزی لازم است بدانید که سوله های قوسی که عموما با نام UBM شناخته می شوند ورق هایی از جنس گالوانیره هستند که توسط دستگاه یو بی ام ساز تولید می شوند . این دستگاه برای اولین بار توسط شرکت سوله سازی آذین صدرا وارد کشور شد . به عبارتی ما اولین سازنده سوله های یو بی ام در کشور هستیم .

همچنین بخوانید : سوله Ubm چیست ؟

این نوع ورق ها در اندازه های مشخصی برش داده می شوند و سپس دستگاه متناسب با ابعاد سوله و دهانه آن تنظیم می شود . این دستگاه روی یک تریلی پیاده شده است . زمانی که شیب مناسب در این دستگاه تنظیم شد ورق ها توسط پرسنل ازیک طرف وارد دستگاه می شود و ازطرف دیگر خارج می شوند ، زمانی که ورق های خارج می شوند قوس مورد نظر را دارند و می توان انها را استفاده کرد .

ساخت زمین به زمین

در این روش ساخت سوله قوسی سبک ، انتهای دو ورق یو بی ام روی فنداسیون قرار میگیرد . یعنی ابتدا فنداسیون ساخته می شود . و سپس ورق های به دو طرف فنداسیون متصل می شوند . دقیقا همانند این تصور کنید که یک قوطی فلزی نوشابه را تا نصف در زمین فرو کرده باشید .

اما برخی بر این باور هستند که این نوع سوله استحکام و مقاومت کافی ندارد . در حالی که این نوع سازه ها در مقابل تندباد هایی تا سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و زمین لرزه های بسیار شدید مقاوم هستند . یکی از نکات خیلی خوب این نوع سوله ها امکان اجرای سریع این نوع سازه ها است که می توان در محل نصب سازه سریعا قطعات این سوله را آماده و نصب کرد .

ساخت زمین به ستون

یکی دیگر از روش های ساخت سوله های یو بی ام قوسی روش زمین به ستون است . در این روش یک پایه سوله در روی زمین ( فنداسیون ) است و به شکل نیم قوسی سوله ساخته میشود . این روش معمولا زیاد مرسوم نیست و حالت زمین به زمین و حالت بعدی که معرفی خواهیم کرد ( ستون به ستون ) بیشتر کاربرد دارند .

حالت ستون به ستون

در این حالت فنداسیون ها و ستون ها ساخته می شوند و در بالای ستون ها یا همان اصولا سقف سوله ، از روش یو بی ام استفاده می شود . در اصطلاح این یک روش ترکیبی است که در بالا هم اشاره شد . در این روش سقف ها به روش قوسی اجرا می شوند و فنداسیون و ستون به حالت سبک . این روش یکی از مرسوم ترین روش های ساخت سوله های قوسی است که اخیرا هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

در هر سه حالت ساخت سوله اول از هرچیز لازم است تا شرایط سوله و منطقه بررسی شود . با قاطعیت نمی توان گفت که برای ساخت هر نوع سوله حتی کوچک ، باید از سوله قوسی استفاده کرد تا هزینه ها پایین آید .

این نوع سوله ها به دلیل هزینه کمتر بسیار مورد توجه هستند اما نمی توان گفت هرجایی می توان آنرا ساخت چون که باید سازه و دفترچه محاسبات آن توسط نظام مهندسی تایید شود .

این نوع سوله ها معایبی هم دارند که مهمترین معایب انها عدم اجرای انها برای سازه هایی با دهانه بزرگ است . اگر اندازه سوله در بخش دهانه بسیار بزرگ باشد امکان ساخت ورق های قوسی .جود ندارد به این دلیل که استجکام سازه در اینده دچار مشکل خواهد شد . اما برای ساخت آشیانه هوایپماها ( تا این حد بزرگ ) قابل پیاده سازی هستند .

این نوع سوله ها را بیشتر در کمپ های نظامی شاید مشاهده کرده اید . یکی از انواع مناسب سوله های سبک برای اقلیم هایی که امکان ساخت در آن وجود دارد .

شرکت سوله صدرا اولین سازنده سوله های یو بی ام ، برای ساخت انواع مختلف این نوع سازه ها در سراسر کشور اعلام آمادگی می نماید . با تشکر ، شرکت سوله صدرا

 

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
سوله سبک کاربر
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ سوله سبک کاربرپاسخ

شما کانال تلگرام هم دارین؟ ❤️❤️❤️

09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم