سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

بچه سوله چیست ؟

بچه سوله چیست ؟ بچه سوله موضوعی است که طبق تحقیقات ما در سطح اینترنت و در وب سایت های سوله سازی تقریبا هیچ مقاله ای برای آن منتشر نشده بود . به همین دلیل امروز در سری مقالات سوله سبک آذین صدرا ، قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که بچه سوله چیست […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
4 نظر

بچه سوله چیست ؟

بچه سوله موضوعی است که طبق تحقیقات ما در سطح اینترنت و در وب سایت های سوله سازی تقریبا هیچ مقاله ای برای آن منتشر نشده بود .

به همین دلیل امروز در سری مقالات سوله سبک آذین صدرا ، قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که بچه سوله چیست و چرا و چگونه می توان از آن استفاده کرد .

جهت سفارش و ساخت انواع سوله های سبک ، خرپایی ، سوله های چند طبقه و … می توانید با ما در تماس باشید تا ضمن مشاوره از خدمات ما بهره مند شوید :

09140070767 مهندس مسلمی

نکته ای که در وهله اول به چشم می خورد این بود :  هنگامی که وب سایت ها صحبت از قیمت یا هزینه ساخت سوله می نمایند ، و فاکتور های تاثیر گذار در قیمت مثل ابعاد ، نوع سوله ، کاربری سوله ، عرض دهانه ، محل ساخت و … را بیان می کنند ، به شکل گذرا و خیلی سریع یکی از عوامل را هم داشتن یا عدم داشتن بچه سوله مطرح می کنند .

مسلما خواننده در حالت کلی با مفاهیم ابعاد ، محل ساخت سوله و … آشنایی دارد و می داند که افزایش ابعاد تاثیر مستقیم در افزایش هزینه ساخت اسکلت خواهد داشت .

اما در رابطه با موضوع بچه سوله هیچ توضیحاتی به شکل کامل داده نمی شود و اینکه اضافه شدن آن به چه شکلی است و چگونه در هزینه ساخت سوله تاثیر می گذارد .

تعریف کلی بچه سوله

اصولا معنی کلمه بچه و هرواژه ای که در آن کلمه بچه به چیزی نسبت داده شود به معنی وابستگی به یک موجودیت بزرگتر از خود است .

در مورد سوله و بچه آن هم دقیقا به همین شکل است .

بچه سوله سازه ای است که در کنار سوله اصلی ولی در ابعاد کوچکتر برای اهداف مورد نظر ساخته می شود .

به تصویر بالا دقت کنید . دراین تصویر یک سازه اصلی که سوله اصلی ما می باشد قرار دارد و در دو طرف آن یک سازه کوچکتر با همان متریال و چسبیده به سازه اصلی ساخته شده است که در اصطلاح به آن بچه سوله گفته می شود .

ویژگی های بچه سوله

بچه سوله را می توان هم در حین پروژه و هم بعد از اتمام پروژه به سازه مورد نظر اضافه کرد .

زمانی که یک سازه قرار است از ابتدا با بچه ساخته شود طراحی ، محاسبات و معماری سوله از ابتدا به این شکل صورت می گیرد و بچه سوله در کنار سازه اصلی ساخته می شود .

اما در شرایطی که فعلا سوله قرار است به تنهایی ساخته شود می توان در ابتدا به گونه ای در نظر گرفت که بچه سوله هم در آینده به سازه مورد نظر افزوده خواهد شد .

یکی از ویژگی هایی که بچه سوله می تواند داشته باشد مهار بار سازه از یک طرف یا دوطرف سازه است .درواقع سازه جانبی می تواند تا حدودی از میزان بار کلی سازه بکاهد برخلاف تصور عموم که فرض می کنند یک بار اضافی بر روی سازه اصلی است .

بچه سوله را می توان هم در یک طرف و هم در دو طرف سازه ایجاد کرد .

ابعاد بچه سوله در حالت کلی کوچکتر از سازه اصلی باید باشد ، در غیر اینصورت دیگر بچه سوله نیست و سازه اصلی به سازه دوقلو یا چند قلو تبدیل می شود .

نکات مهم در ساخت بچه سوله

همانطور که ممکن است بدانید تمام نکات ساخت سوله درکنار تمام جزئیات و محاسبات آن باید در دفترچه محاسبات سوله درج شوند .

یکی از همین ویژگی ها ،داشتن یا عدم داشتن سوله بچه می باشد .

در برخی موارد متاسفانه مشاهده می شود که بدون داشتن مجوز های لازم و به شکل غیرقانونی اقدام به ساخت بچه سوله در کنار سازه اصلی می شود که این روش کار مطمئنا در آینده از هر نظر مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد .

لذا به همین دلیل تمام جزیئات ساخت اینگونه سازه ها باید در دفترچه محاسبات سوله درج شده و دارای محاسبات اصولی باشند و همچنین توسط مراجع مربوطه مثل نطام مهندسی و .. مورد تایید برای ساخت باشند .

کاربرد بچه سوله

سوله بچه را می توان با اهداف زیادی در کنار سازه اصلی پیاده کرد .

ممکن است از همان ابتدا سازه برای کاربری خاصی در نظر گرفته شده است و بچه سوله ای که کنار آن احداث شده به منطور یک انبار جانبی یا حتی اصلی برای سازه استفاده شود .

و یا ممکن است همانطور که گفتیم سوله در ابتدا بدون سازه جانبی سوله باشد اما برای آینده ساخت بچه سوله در آن پیش بینی شده باشد و صاحب سازه پس از گسترش کسب وکار خود اقدام به ساخت آن جهت اهداف خود نماید .

نمونه ای از سوله هایی که بچه سوله دارند بازار های بزرگ تره بار هستند که به شکل یک سوله و دو بچه سوله در کنار آن ساخته می شوند .

هزینه ساخت بچه سوله

هزینه ساخت بچه سوله به مراتب بسیار کمتر از سازه اصلی شما است چرا که به نوعی بار اصلی روی سازه اصلی شماست و بچه سوله از یک طرف سازه کاملا به سازه اصلی چسبیده خواهد بود.

با توجه به این نکته هزینه ساخت دیوار بچه سوله از یک قسمت ، و قسمت بیرونی خود سوله محاسبه خواهد شد .

ضمن اینکه به علت کوچک بودن سازه جانبی ستون میانی هم داخل آن وجود نخواهد داشت .

کف سازی این سوله هم باتوجه به اینکه معمولا برای کاربری های جانبی ساخته می شود به اندازه سازه اصلی مهم نیست و می توان از پوشش های معمولی و ارزان قیمت استفاده کرد .

ممکن است عایق بندی و سیستم تهویه بچه سوله هم با سوله اصلی متفاوت بوده و هزینه کمتری داشته باشد .

در حالت کلی برای محاسبه قیمت ساخت سوله جانبی و بچه سازه ابعاد کلی سازه کوچک باید درنظر گرفته شود و هزینه اسکلت آن محاسبه شود.

درمجموع هزینه اصلی ، متحمل اسکلت سازه کوچکتر خواهد بود و هزینه های جانبی مثل کف سازی و پوشش سقف سوله نسب به سازه اصلی هزینه چندانی نخواهند داشت .


شما مشتریان محترم و کارفرمایان عزیز که قصد ساخت سوله های منفرد ، سوله های دو قلو یا چند قلو و سازه های سبک و مدرن را دارید می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره با ما ، از طریق شماره تماس های درج شده با ما تماس بگیرید تا در مورد هر آنچه که می خواهید در مورد سوله و سوله سازی بدانید راهنمای شما باشیم .

با تشکر

شرکت سوله سازی آذین صدرا

09140070767     مهندس مسلمی

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
احمد علی مرادی
۰۵ دی ۱۳۹۸ احمد علی مرادیپاسخ

حقیقتا مطلب کاملی بود . چقدر من دنبال یه توضیحات اینططوری برای بچه سوله گشتم . دستتون طلا واقعا ممنون

آذین صدرا
۰۵ دی ۱۳۹۸ آذین صدراپاسخ

خوشحالیم که مطالبمون مورد استفادتون واقع شدن . سپاس از شما

شرکت ارک نو
۳۰ آذر ۱۳۹۸ شرکت ارک نوپاسخ

چه جالب که بلاخره یکی اومد و این بچه سوله رو درست حسابی توضیح داد .دسستون درد نکنه جدا

آذین صدرا
۰۱ دی ۱۳۹۸ آذین صدراپاسخ

سپاس از شما کاربر گرامی سایتمون . بله همونطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم متاسفانه اصلا توضیحات جامع و کاملی در این زمینه در اینترنت ارائه نشده بود و خوشحالیم که مورد استفاده شما قرار گرفت .

09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم