سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

ایرادات سوله UBM

ایرادات سوله UBM ایرادات سوله UBM چیست و برای چه مواردی نمی توان از سوله یو بی ام استفاده کرد ؟ همانطور که ممکن است بدانید سوله های یو بی ام یکی از انواع سوله های سبک هستند که شرکت سوله سازی آذین صدرا اولین وارد کننده دستگاه یو بی ام سازی و اولین سازنده […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0 نظر

ایرادات سوله UBM

ایرادات سوله UBM چیست و برای چه مواردی نمی توان از سوله یو بی ام استفاده کرد ؟

همانطور که ممکن است بدانید سوله های یو بی ام یکی از انواع سوله های سبک هستند که شرکت سوله سازی آذین صدرا اولین وارد کننده دستگاه یو بی ام سازی و اولین سازنده این نوع سوله ها در کشور است .

سوله های یو بی ام برخلاف ظاهری که دارند ، هم مقاومت بسیار بالایی دارند و هم اینکه از نظر کاربرد بسیار مناسب هستند . این نوع سوله ها هم می توانند به عنوان یک سوله کامل ساخته شوند و هم اینکه می توانند به عنوان سقف قوسی استفاده شوند .

این نوع سوله ها در سه نوع زمین به زمین ، زمین به ستون و ستون به ستون می توانند ساخته شوند . در نوع زمین به زمین تمامی ستون و سقف از نوع یو بی ام است و اینگونه تصور کنید که یک ورق گالوانیزه از پایه سمت چپ تا پایه سمت راست به شکل قوسی و نیم دایره ادامه دارد .

خب این نوع سوله ها مناسب هستند اما یکی از ایرادات سوله UBM در همین قسمت مشخص خواهد شد که به ارتفاع سازه باز می گردد . ارتفاع سازه در نوع سوله های یو بی ام محدود است و نمی توان پس از ارتفاع های مشخصی از این نوع سازه استفاده کرد . در حالی که سایر نوع سوله های سبک این گزینه را به عنوان یک مزیت بسیار بزرگ یدک می کشند و محددیت ارتفاع را از میان برمی دارند . پس سوله یو بی ام تنها سوله ای در نوع سبک است که محدودیت ارتفاع دارد . سایر نوع سوله های سبک می تواند بدون محدودیت در هر ارتفاع و اندازه ای اجرا شوند .

دیگر ایرادات سوله UBM

همانگونه که گفته شد محدودیت ارتفاع ایراد اصلی سوله های یو بی ام است . اما اگر ارتفاع ما در محدوده استفاده از سوله یو بی ام باشد می توان با توجه به اقلیم منظقه این نوع سوله را برپا کرد .

اگر سوله های یو بی ام را عایق بندی کنیم باید از عایق ها و پوشش های پلی یورتان استاده کنیم . این پوشش ها توسط پمپ مخصوص در داخل سوله پمپ می شوند و سطح داخلی سوله را پوشش می دهند . این نوع پوشش ها به نوعی جاذب هستند یعنی آلودگی های محیط اطراف را جذب خواهند کرد . پس اگر قرار است از این نوع سوله برای مرغداری یا کارهای بهداشتی استفاده شود می توان گفت که کمی مناسب نخواهد بود به این دلیل که اگر در داخل سوله بیماری در بین طیور وجود داشته باشد این بیماری و ویروس ها توسط این پوشش جذب شده و در تمام محیط سوله پخش خواهد شد که می تواند از دیگر ایرادات سوله UBM باشد .

سوله های یو بی ام در برابر بار برف و باد منطقه و همچنین زلزله های شدید بسیار مقاوم هستند . این نوع سوله ها به دلیل اینکه از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند در کل در ابعاد سوله کمی مشکل سازهستند البته در سوله های بسیار بزرگ می توان سقف های قوسی را در کنار هم اجرا کرد تا به این شکل هم سوله را گسترش داد و هم اینکه از استحکام پایه ای سوله های سبک یا فوق سبک استفاده کرد .

در کل اگر سازه شما اندازه بسیار بزرگی ندارد می توانید با ساخت سازه های یو بی ام کار را بسیار سریع تر پیش برد و همچنین هزینه ها را بسیار کمتر کرد . البته نمی توان گفت تمامی ایرادات سوله UBM در همه سوله ها وجود دارد و پیش خواهد آمد .

البته دقت داشته باشید که انتخاب نوع سوله بر عهده سوله ساز متخصص است . همچنین سوله یو بی ام مقداری حساس تر است و باید بررسی کرد که آیا امکان ساخت سوله یو بی ام در آن منطقه وجود دارد یا نه ! به این دلیل که نظام مهندس منطقه باید حتما دفترچه محاسبات سوله را تایید نماید تا بتوان سوله را در آن منطقه ساخت . سوله های یو بی ام که قرار است در یک منطقه ساخته شوند اول باید تاییدیه ساحت را داشته باشند . یعنی اگر قرار بر این بود که نمی توان سوله یو بی ام در این منطقه احداث کرد ( که با توجه به بار برف و باد منطقه ارائه می شود ) نمی توان سوله را از نوع یو بی ام ساخت . پس حتما با سوله ساز متخصص مشورت کنید تا بهترین نوع سوله را انتخاب و در نهایت آن را به مرحله اجرا برسانید .

جهت ساخت تخصصی انواع سازه های یو بی ام سبک کافیست یک تماس با شرکت سوله سازی آذین صدرا گرفته و سازه خود را در اسرع وقت به مرحله اجرا برسانید .

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم