سازنده سوله نسل جدید و ارزان در کشور

ارزان ترین روش ساخت سوله

ارزان ترین روش ساخت سوله بسیاری از کسانی که قصد ساخت سوله را دارند به دنبال ارزان ترین روش ساخت سوله می گردند . البته در این میان حرف ها و حدیث هایی هم می شنوند که ارزان ترین روش ساخت سوله ممکن است از جنس سوله های نامرغوب باشد و بعد ها برای ما […]

بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0 نظر

ارزان ترین روش ساخت سوله

بسیاری از کسانی که قصد ساخت سوله را دارند به دنبال ارزان ترین روش ساخت سوله می گردند .

البته در این میان حرف ها و حدیث هایی هم می شنوند که ارزان ترین روش ساخت سوله ممکن است از جنس سوله های نامرغوب باشد و بعد ها برای ما مشکل ایجاد کند و …

چون عموما نگرش ما به این شکل ایجاد شده است که خدمات ارزان تر از کیفیت پایینی برخوردار هستند .

جهت ساخت سبک ترین و ارزان ترین سوله ها با شرکت سوله آذین صدرا تماس بگیرید

۰۹۱۴۰۰۷۰۷۶۷ مهندس مسلمی

در مورد سوله اگر کمی دقت لازم را داشته باشید می توانید سوله ارزان قیمت بسازید که هم هزینه پایینی داشته باشد و هم کیفیتی که انتظارش را دارید .

ارزان ترین روش ساخت سوله روشی است که میزان مصرف فولاد شما در آن روش به حداقل برسد . چون عمده هزینه سوله متعلق به اسکلت سوله است و اسکلت هم از فولاد ساخته می شود . به همین دلیل باید یه دنبال سوله هایی بود که میزان مصرف فولاد در آنها کاهش یافته باشد .

باید گفت چنین سوله هایی وجود دارند و اصطلاحا به آنها سوله سبک گفته می شود . سوله های سبک درواقع ترکیبی از فولاد و پروفیل هستند که گاها ساخت سوله با قوطی هم گفته می شود .

سوله های سبک یک مهندسی ساخت در نحوه ساخته شدن دارند و همچنین به شکل صددرصدی هم از فولاد در آنها استفاده نمی شود .

به همین دلیل وزن این نوع سازه ها بسیار کم می شود . به شکلی که از 30 تا 50 درصد می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد که رقمی بسیار بالا می باشد .

اما خود سوله سبک به چندین دسته تقسیم می شود که هرکدام می توانند به عنوان یک راه به عنوان ارزان ترین روش ساخت سوله به حساب آیند .

3 روش از ارزان ترین روش ساخت سوله

در وهله اول دقت کنید که نوع سوله بستگی به نوع پروزه شما دارد و هر سوله ای را نمی توان برای هرکاربردی انتخاب و اجرا کرد .

جرا که ساخته شدن هر سوله نیازمند تایید از سازمان نظام مهندسی با توجه به خصوصیات و اقلیم منطقه و … می باشد . هر سوله دارای یک دفترچه محاسبات سوله است که تمامی جزئیات سوله از سیر تا پیاز درون آن گنجانده می شود و این دفترچه باید به تایید نظام مهندسی برسد .

به همین دلیل باید دید که چه نوع سوله ای مناسب برای کار شما می باشد .

اما اکنون قصد داریم سه روش از ارزان ترین روش ساخت سوله ها را با هم بررسی کنیم .

روش اول ساخت با سوله خرپایی

یکی از ارزان ترین روش ساخت سوله ها ، استفاده از روش سوله های خرپایی هستند .

سوله های خرپایی همان سوله هایی می باشند که سوله های سنتی یا همان سوله های سنگین تیرورقی را کنار زدند و محدودیت هایی که در صنعت سوله سازی بود را از میان برداشتند .

ارزانترین سوله خرپایی

سوله های خرپایی آینده صنعت سوله سازی هستند و هم اکنون در کشور ما اکثر سازه ها به این روش ساخته می شوند .

ساخت سوله ها به این روش می تواند بسیار برای ما سودمند باشد . هزینه پایین ، وزن کم ، زیبایی سازه ، بهداشتی بودن ، ساخت سریع ، اجرای سریع ، حمل و نقل آسان و ساخت دهانه های بزرگ تنها بخشی از ویژگی های اساسی سازه های خرپایی هستند .

سازه های خرپایی را تقریبا می توان برای هرنوع سازه ای در هر محلی با انجام محاسبات درست اجرا کرد . در این نوع سوله ایمنی سازه بیشتر است و می توان سازه های مستحکم در ابعاد بزرگ بدون نیاز به ستون زنی احداث کرد .

ارزان ترین روش ساخت سوله به روش لوله ای

ساخت سوله های لوله ای از جمله روش هایی هستند که بسیار ارزان محسوب می شوند و ساخت و اجرای انها نیز زمان کمتری نیاز دارد .

سوله های لوله ای همانطور که از اسم آنها هم پیداست از لوله های مستحکم ساخته می شوند و داخل آنها نیز خالی است . به همین دلیل وزن بسیار ناچیزی در مقایسه با سایر سوله ها دارند و از این رو یکی از ارزان ترین روش ساخت سوله ها به شمار می آیند .

ارزانترین سوله لوله ای

ساخت سازه با این روش می توان گفت ارزان ترین روش ساخت سوله است . اگر پروزه شما به گونه ای باشد که بتوان از سوله های لوله ای استفاده کرد حتما از این روش استفاده کنید . این سازه ها به قدری سبک اجرا می شوند که به آنها گاها سوله فوق سبک هم گفته می شود .

ساخت سوله ارزان به روش UBM ( یو بی ام )

سوله های UBM یا سوله های امریکایی هم در دسته سوله های ارزان قیمت قرار می گیرند . این سوله ها از ورق های فولادی ساخته می شوند که توسط دستگاه مخصوص یو بی ام و با توجه به اندازه مورد نظر خم می شوند و به شکل قوسی در می آیند و در محل مورد نظر نصب می شوند .

سوله های یو بی ام برای اندازه های خیلی بزرگ قابل استفاده نیستند و محدودیت دارند و تا اندازه های مشخص می توان آنها را اجرا کرد .

ضمن اینکه این سوله ها برای کارهایی که از نظر بهداشتی حساسیت بالایی دارند مناسب نمی باشند . مثلا ساخت سوله مرغداری

سوله های یو بی ام از لحاظ هزینه تمام شده قیمت پایینی دارند و می توان در جاهایی که مناسب هستند از این نوع سوله استفاده کرد .

ارزانترین سوله یو بی ام

برای ساخت سوله انبار های کوچک ، اسکان های اضطراری ، آشیانه ها ، زاغه های مهمات و .. بسیار مناسب هستند و قابلیت عایق کاری دارند .

بنابراین ارزان ترین روش ساخت سوله ها که هم اکنون بهترین و رایج ترین روش ها هستند ،  سه روش خرپایی ، لوله ای و UBM هستند که می توانید بسته به نوع پروژه ، سازه خود را با آنها بسازید .

با تشکر سوله آذین صدرا

 

دیدگاه و نظرات نظرات خود را با ما مشترک شوید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
امتیاز شما
09140070767 همه روزه پاسخگوی شما هستیم